Cas-in-the-USA.reismee.nl

Bayfield

Na een leuke dag op de Wisconsin State Fair en een onverwachte klim naar de dam vetrekken we naar Bayfield. Een autorit van 2.5 uur door heel mooi natuur gebied. Maar het kan nog mooier. Bayfield aan lake superieur is prachtig!!! Ton en Rae hebben daar een motorboot en zeilboot. De motorboot ligt op het mooiste plekje van de haven met geweldig uitzicht. De haven zelf heeft een clubhouse waar je kan koken en bad faciliteiten.

Bayfield ligt in het noorden van Wisconsin en is omringt door eilanden, de meeste onbewoond. De eerste dag na aankomst zijn wij met de motorboot naar het verste eiland gegaan. Devils island. de naam komt van de indianen omdat in de zeegrotten van het eiland rare geluiden te horen zijn. Wij hadden zulk mooi weer dat wij met een roeibootje de grotten in konden varen. Heel erg indrukwekkend. (de foto's vertellen het beter)

De dag daarna haden wij het geluk dat er genoeg wind was om te zeilen met de zelboot. Heerlijk! Lekker zwemmen aan de kust. In de avond werden wij door Ton en rae getracteert op een concert in een tent. een lange traditie van rondreizende artiesten die daar neerstreken. Wij zagen Amy Helm, patty Griffin en Mavis Staples. een heerlijke avond.

De volgende dag was het tijd om weer terug te gaan naar Eau Caire en vanuit daar te vertrekken naar Madison. Onze tussenstop in de reis (met de auto van Ton) naar Chicago.